@article { author = {Narimany, Alireza and Masudy, Esmat and Shah Mohammady, Nayereh}, title = {The Future Studies Potential Based on Time Management and In-Service education for Army Staff of the Islamic Republic of Iran}, journal = {Defensive Future Studies}, volume = {3}, number = {11}, pages = {29-48}, year = {2019}, publisher = {Command and Staff University}, issn = {2588-428X}, eissn = {2645-7172}, doi = {}, abstract = {The ability of a time management based futures research is one of the motivating factors in the education process of in-service education for organizations such as the Islamic Republic of Iran's military. In this regard, the present study has investigated the relationship between future-time based on time management and in-service training of employees. The type of applied research is descriptive-correlation method and the statistical population of the army personnel who are responsible for the training of employees and are engaged in the activities. Data were collected using a combination of questionnaire with reliability coefficient of 0.77 and data analysis method at descriptive and inferential level using SPSS software. The findings of the research show that the ability of a forward-thinking study based on time management in the component of conceptual understanding, 3.32, computational ability, 3.53, perspective's morale 3.44 and methodology 3.49, Also, futures are based on employee time management of 3.93, which are moderately higher. Coefficient of correlation is a combination of in-service training and conceptual understanding, computational ability, perspectives and methodology. Considering the importance of the personnel's role in the combat armament of the army and in accordance with the results of this research, it is possible to strengthen the use of the future-based ability of time-based education in the process of training in-service personnel of the army to promote the effectiveness and effectiveness of the educational objectives of the army. To improve and improve combat readiness, combat power and defense and deterrence of the army.}, keywords = {Future Studies Empowerment,time management,In-service education}, title_fa = {توانمندی‌ آینده‌پژوهی مبتنی بر مدیریت زمان و فرآیند آموزش ضمن خدمت کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران}, abstract_fa = {از وظایف دانشگاه‌های ارتش توانمندسازی کارکنان جهت مقابله با تهدیدات نوظهور آینده است. توسعه آینده‌پژوهی در فرماندهان و کارکنان ارتش می‌تواند از طریق مدیریت زمان در آموزش ضمن خدمت کارکنان بهبود یابد. با آینده‌پژوهی، از دل تغییرات امروز، واقعیات فردا متولد می‌شوند. توانمندی آینده‌پژوهی مبتنی بر مدیریت زمان از عوامل انگیزشی در آموزش ضمن خدمت کارکنان می‌باشد. پژوهش حاضر به بررسی رابطه توانمندی آینده‌پژوهی مبتنی بر مدیریت زمان با آموزش ضمن خدمت پرداخته است. نوع پژوهش کاربردی با روش توصیفی–همبستگی و جامعه آماری، کارکنانی از ارتش که در ارتباط با آموزش کارکنان مسئولیت داشته و مشغول فعالیت می‌باشند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه ترکیبی با ضریب پایایی 77/0 و روش تجزیه و تحلیل داده‌ها در سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم‌افزار SPSS صورت گرفته است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که توانمندی آینده‌پژوهی مبتنی بر مدیریت زمان در مؤلفه درک مفهومی، 32/3، توانایی محاسباتی، 53/3، روحیه آینده‌نگری 44/3 و روش‌شناسی 49/3 می‌باشد، همچنین میزان آینده‌نگری مبتنی بر مدیریت زمان کارکنان 93/3 است که بالاتر از متوسط می‌باشند. ضریب همبستگی، آموزش ضمن خدمت و درک مفهومی، توانایی محاسباتی، روحیه آینده‌نگری و روش‌شناسی معنی‌دار می‌باشد. نظر به نقش کارکنان در توان رزمی ارتش و مطابق با نتایج به‌دست آمده از این پژوهش می‌توان با تقویت توانمندی آینده‌پژوهی مبتنی بر مدیریت زمان در آموزش ضمن خدمت کارکنان ارتش موجبات بهره‌روی و اثربخشی و تحقق اهداف آموزشی ارتش را فراهم و در جهت بهبود و ارتقاء آمادگی رزمی، توان رزمی و قدرت دفاعی و بازدارندگی ارتش تلاش نمود.}, keywords_fa = {توانمندی آینده‌پژوهی,مدیریت زمان,آموزش ضمن خدمت}, url = {http://www.dfsr.ir/article_35776.html}, eprint = {http://www.dfsr.ir/article_35776_4de14691bd0f8c2eb0d4f9a862f8a064.pdf} }